HILAIRE VAN DER HAEGHE NV breidt uit: kennismaking met de nieuwe Waalse techniekers

HILAIRE VAN DER HAEGHE NV – YALE BELGIUM blijft gestaag groeien en verovert ook de Waalse markt. Om ook daar het klantenbestand van de ongeëvenaarde service, die we van hen gewend zijn, te kunnen voorzien, werden recent twee nieuwe technische specialisten aangeworven. We maken kennis met Jérôme en Adrien, kersverse werknemers van YALE BELGIUM.

 

Van de auto-industrie naar de heftrucks

Jérôme David werkt als technieker. Hij vertrekt dagelijks op missie naar de klant, aangestuurd door dispatcher Joeri. Wanneer er ergens in het Waalse landschap een heftruck van HILAIRE VAN DER HAEGHE NV een controlebeurt of een reparatie nodig heeft, wordt hij op pad gestuurd.

“Mijn job is heel divers en eigenlijk bevalt me dat wel. Er zijn periodes dat ik drie weken lang enkel onderhoud van heftrucks moet doen, tot er plots een panne de hele planning overhoop gooit. Elke werkdag ziet er anders uit.”

“Voor ik bij HILAIRE VAN DER HAEGHE NV begon, was ik automecanicien. Een motor is natuurlijk een motor, dus dat gedeelte is sterk gelijkaardig. De hydraulica en het elektronische van een heftruck vormen voor mij de uitdagingen, omdat dat wel volledig nieuwe kennis en vaardigheden vraagt.”

Lees ook: Michiel Bekkers: “98% van de servicevragen lossen we binnen 24u op”

 

Wanneer de fijne werksfeer magnetisch werkt

“Ik ben hier beland via een kennis die ook voor HILAIRE VAN DER HAEGHE NV werkt. Omdat ik uitkeek naar een nieuwe uitdaging, stelde hij me voor bij zijn ploegbaas. Zowel het bedrijf zelf als de sfeer onder de werknemers bevielen me enorm. Er heerst hier een heel aangename omgangsvorm, iedereen gaat op een heel fijne en familiaire manier met elkaar om.”

Adrien Cicero leerde HILAIRE VAN DER HAEGHE NV kennen via een vriend die er op de salesafdeling werkt. Toen die vernam dat er uitgekeken werd naar capabele nieuwe technici, dacht hij meteen aan Adrien. Na een goed gesprek maakte hij de sprong naar zijn nieuwe functie.

“Wat me meteen opviel is de bijzondere bedrijfscultuur hier. Ik werk hier nog maar anderhalve maand, maar voel me al helemaal thuis. De eerste dagen werd ik door een collega wegwijs gemaakt en leerde ik de job ‘on the road’. Hoewel we allemaal apart werken, ieder vanuit z’n eigen camionette, heerst er toch een warme verbondenheid. De manier van omgaan met elkaar is hartelijk en vriendschappelijk. Ik ben heel blij dat ik de overstap gemaakt heb en kom met plezier werken.

Kwaliteit boven kwantiteit

Adrien vervolgt: het grote verschil met mijn vorige job in de autogarage is de afwezigheid van die enorme tijdsdruk. Hier moet er uiteraard ook doorgewerkt worden, maar het is kwaliteit boven kwantiteit. Mijn overste verwacht dat ik het onderhoud of de herstelling naar behoren uitvoer, zodat de klant voor een lange tijd weer verder kan. Dat is een heel andere visie en manier van werken. Ik mag de tijd nemen om mijn werk degelijk en grondig te doen, zonder een race tegen de tijd.

Een werkdag hier begint om 8u en eindigt rond 16u30, afhankelijk van eventuele dringende interventies. Het contact met de collega’s verloopt heel vlot: eventuele verschuivingen of aanpassingen worden handig door Joeri geregeld.

Wat het werken bij HILAIRE VAN DER HAEGHE NV helemaal geweldig maakt, is het pakket fijne voorwaarden. Het loonpakket is heel correct en erg volledig. Het is heel comfortabel om je eigen nagelnieuwe, volledig ingerichte camionette thuis te krijgen, die ’s nachts wordt bevoorraad. Daarnaast hebben we alle technologie ter beschikking om onze job vlot en efficiënt uit te voeren. Dat bevordert een vlotte werking én het werkplezier.”

Meer informatie over het volledige YALE® assortiment  van HILAIRE VAN DER HAEGHE NV/SA – YALE BELGIUM voor material handling? Ga naar de Product Kiezer.

0 antwoorden