Yale® viert 100 jaar elektrische trucks

Precies 100 jaar geleden introduceerde Yale & Towne zijn elektrische vorkheftruck. Dit honderdste jubileum valt samen met de uitbreiding van de lithium-ion-oplossing van Yale®.

De gevolgen van de klimaatopwarming beïnvloeden de keuze bij de aankoop van materialen en machines. Voor Yale® is het idee van alternatieve energieoplossingen een concept dat 100 jaar geleden begon.

 

Eerste elektrische vorkheftruck

In 1920 introduceerde Yale & Towne zijn eerste elektrische vorkheftruck op de markt voor materials handling. Met deze vorkheftruck werd, naast een breed scala aan nieuwe machines voor materials handling, het merk Yale® officieel geboren. Sindsdien heeft Yale® voortdurend haar energie-oplossingen ontwikkeld, met toepassing van de filosofie ‘People. Products. Productivity.’ waarbij de  logistieke uitdagingen van klanten centraal staan.

 

Trots verleden, spannende toekomst voor Yale®!

Elektrische en alternatieve energie-oplossingen speelden een belangrijke rol in de geschiedenis van Yale®:

  • In 1920 lanceerden Yale en Towne een nieuwe platformtruck met lage hefhoogte aangedreven door een batterij.
  • In de jaren ‘30 ontwikkelde Yale® innovaties zoals stuurbekrachtiging, heftrucks met centrale bediening, zwenkwielbesturing en het gebruik van hoge hittebestendige klasse-H-siliconen isolatie in elektromotoren.
  • In 1964 volgde alweer een innovatie, toen Yale® de eerste elektrische vorkheftruck met siliciumgelijkrichter (SCR-techniek) uitbracht.
  • Yale opende in 1974 zijn fabriek in Greenville, North Carolina, voor de productie van elektrische vrachtwagens.
  • In 2009 werd een nieuwe generatie elektrische vorkheftrucks geïntroduceerd.

“Hoewel we een gevestigd wereldwijd erfgoed hebben, toont Yale® zijn toekomstgerichte perspectief door te investeren in technologieën, zoals robotica en alternatieve energieopties,” aldus Iain Friar, Yale Brand Manager, EMEA. “Het Yale®-assortiment is een weerspiegeling van een industrie die zich nu meer dan ooit tevoren laat leiden door de gevolgen voor het milieu.”

 

Loodzuurbatterij blijft meest voorkomende keuze

Iain Friar, Yale Brand Manager: “100 jaar na de eerste batterij-aangedreven platformtruck met lage hefhoogte is een traditionele loodzuurbatterij nog steeds veruit de meest voorkomende keuze voor het aandrijven van elektrische materials handling-machines.”

 

Uitbreiding lithium-ion productlijn

Tegelijkertijd met het honderdjarig bestaan van de eerste elektrische truck, kondigt Yale® ook met trots de uitbreiding aan van haar reeks lithium-ion energie-oplossingen op enkele geselecteerde modellen. Lithium-ionbatterijen zijn naast de loodzuurbatterijen een efficiënte energie-oplossing, waarbij de grotere productiviteit en betere totale kosten gunstig zijn voor een groot aantal klanten. Het gebruik van lithium-ion batterijen is de laatste jaren dan ook snel gegroeid.

Meer informatie over het volledige Yale® assortiment voor materials handling van YALE BELGIUM ? Klik hier.

0 antwoorden